perkembangan.....  

Posted by Hafiz S. in

Syukur pada Allah, angan2 aku nak buka kedai servis komputer dah jadi kenyataan... brader yang aku bagitau dulu bagi line kat aku 'pow' sebahagian dari restoran dia buat port untuk servis komputer. Walaupun kecil2an aku rasa lega sebab ada perkembangan dalam masa yang singkat. Aku pun tak sangka benda macam ni leh jadi.. Leh kata macam magik gak ler... Thanks to Narong (owner restoran 111zone) sebab banyak tolong aku. Tak lupa jugak member Narong, Wan yang ade tolong aku siapkan keperluan asas kat situ.

Dengan limpahan rezeki yang dikurniakan-Nya, aku gunakan peluang tue sebaik mungkin... cukup bulan kira² jumlah pelanggan yang dah tau port aku tue boleh dikira memuaskan. Rezeki pertama aku tak lupa jasa orang tua aku, hulur cket buat beli barang dapur. Lain2 aku sapu buat belanja makan, nak idup beb... Sampai sekarang pelanggan makin hari makin bertambah, tu pun masih dikalangan member2 Narong dan Wan yang datang... Mungkin kurang promosi dan orang lain dalam Saujana Utama ni masih ramai yang tak tahu kewujudan aku kat situ.

Takpa, aku bukan takat ni aja, aku akan gempurkan seluruh kawasan ini biar orang tahu siapa aku... Aku mungkin insan biasa atau mungkin penganggur hina dimata orang. Tapi aku ada matlamat yang perlu aku capai dlm hidup ini. Aku tak pernah leka dengan perancangan yang aku buat 5tahun dulu.. Aku akan buat yang terbaik untuk dapat apa yang dicitakan 5tahun kehadapan. Dan aku tidak mungkin individu yang sama dengan diriku sekarang.

Ku berserah pada-Mu Ilahi, tunjukkan aku dan permudahkan segala urusanku untuk mencapai segala yang ku impikan. Aku tidak pernah lupa dengan hadirku, hamba-Mu yang di amanahkan untuk menjadi khalifah dibumi Mu ini. Tidak akan ku siakan akal yang Kau kurniakan, tidak aku zalimi diri ku sendiri, tidak aku benarkan nafsu menguasai diri. Jihadku mungkin tidak sebesar jihad kekasihMu Muhammad, tidak segagah pahlawan agama yang kau kasihi, tidak setabah anbiya' dan sahabat yang engkau cintai. Namun aku tetap berjuang demi agama ku, keluarga ku, bangsa ku, dan tanah air ku. Ampunilah segala dosa, terimalah segala taubat, makbulkanlah segala doa, jauhilah aku dari segala maksiat, fitnah, dan kurniakanlah aku kekuatan untuk menjalankan ibadah mu. Akhirkanlah hayatku dengan sebaik² akhiran dan jauhkan aku dari seburuk² penamat hayatku. Amiin..

This entry was posted on 10 June 2008 at 6:24 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment